divendres, 18 de març del 2016

Paraules en Kichwa


El kichwa es la llengua que es parla a les comunitats indígenes de Quisapincha. A mi el kichwa em sembla molt dificil i no s'assembla a res. 

El Kichwa es parla a molts països d'Amèrica Llatina, com Argentina (al nord), a Bolívia, Xile, Colòmbia, Equador i Perú. 
A l'Amèrica Llatina existeixen uns 7 o 8 milions de persones que parlen el Kichwa.




Mentre estàvem a Quisapincha vaig aprendre una mica. A l'escola del Milenium i els amics em van ensenyar això:
  • yura-arbre      
  • sisa-flor      
  • tullu-os      
  • kiru-dent        
  • tamia-pluja      
  • allku-gos      
  • maki-mà       
  • ñuka shuti kan Irene-jo em dic Irene      
  • nina-foc      
  • urku-muntanya      
  • wayra-vent      
  • puyo-núvol      
  • wasi-casa      
  • inti-sol      
  • wawa-nen/a      
  • uma-cap      
  • ñuka-jo     


3 comentaris:

  1. Hola Irene, Soc Tony el pare de l'Ona. Ens alegrem molt q ho estiguis passant tant bé I estiguis aprenent tant. Conèixer altres paissos amb cultures I costums diferents es la millor escola q hi ha. Es una experiència q no oblidaràs mai I q t'ajudarà a fer-te gran.
    Records a tots
    Familia Viu-Borrat

    ResponElimina
  2. Quantes paraules noves al teu vocabulari!. Que difícil el Kichwa!!!!

    ResponElimina